اقدام پژوهی علاقمندی دانش آموزان به درس ریاضی و جدول ضرب

اقدام پژوهی علاقمندی دانش آموزان به درس ریاضی و جدول ضرب

دسته بندی:

قیمت: 3000 تومان

تعداد نمایش: 526 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 3 سپتامبر 2017

به روز رسانی در: 3 سپتامبر 2017

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

اقدام پژوهی علاقمندی دانش آموزان به درس ریاضی و جدول ضرب

فهرست مطالب
مقدمه 4
بیان مسأله 6
توصیف وضع موجود ( شواهد 1) 6
الف. شاخص‌های کیفی وضع موجود 7
ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود 9
گردآوری داده‌ها 9
گرد آوری داده‌ها جهت ارائه راه­حل‌ها 11
الف. مصاحبه به منظور کسب اطلاعات مفید­تر، 11
ب. مشاهده 11
ج. پرسش نامه­ 12
د. مطالعه 12
ادبیات موضوع 13
الف: پیشینه نظری 13
ب. پیشینه ی عملی: 14
اهداف تحقیق 15
راه حل‌های پیشنهادی 15
1. پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری 16
2. اجرای بازی­های تمرینی هدفدار 16
3. ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی 16
۴. استفاده از طرح­های ابتکاری جهت پرورش خلاقیت دانش­آموزان در دروس ریاضی 17
انتخاب راه حل‌ها 17
اعتبار بخشی به راه حل‌ها 19
نام بازی : ” دسته کلید جادویی” 19
اجزاء ساخت 19
ضرورت واهمیت طراحی بازی ذکر شده : 20
مزایای استفاده از بازی جدول ضرب جادویی : 21
روش بازی : 21
توصیف وضع مطلوب (شواهد2) 22
ب. شاخص‌های کمّی وضع مطلوب 23
نتایج حاصل از انجام پژوهش حاضر 24
منابع مآخذ 25

مقدمه
پیشرفت های سریع و همه جانبه علوم و تکنولوژی و تحولات عظیم اقتصادی و گسترش بی‌سابقه ارتباطات دیگر دانشهای بشری در قرن بیستم و به ویژه در نیمه دوم آن، مسائل جدیدی را مطرح ساخته است.
در واقع آشنایی جدی با علوم کاربردی- فنی و گاه نظری (محض) امروزی بدون داشتن درک صحیح از مباحث ریاضیات امری دشوار و در واقع محال است. دراین صورت چگونه می‌توان از خلاقیتها و رشد و باروری استعدادهای دانش‌آموزان حمایتی همه جانبه داشت چرا که بارها در سطح مدارس دیده شده است که بعضی از دانش‌آموزان به ایده‌ها و مسائل جدیدی دست می‌یابند یا در زمینه یک مسئله علمی، نظری جدید دارند اما به این نظرات توجه خاصی نمی‌شود.هر معلمی که عهده‌دار تدریس ریاضی است یکی از ضروریات کار او واقف بودن به آسیب‌های آموزشی ریاضی می‌باشد تا بتواند اهداف آموزشی و مفاهیم پیچیده ریاضی را روشن‌تر و ملموس‌تر به دانش‌آموزان انتقال دهد و آنان را فعال‌تر وارد شبکه بازی با موجودات ریاضی نماید.معلم پس از تغییر محتوای آموزشی و درک موقعیت زمان و مکان و ویژگی‌های یادگیرنده با اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری در امر آموزشی می‌تواند بر چالشهای موجود فائق آید.
در این صورت یادگیرنده هم ضمنِ پرورش خلاقیت‌هایش با آسودگی خیال و اطمینان خاطر به فراگیری می‌پردازد و اگر کار گروهی باشد در گروه، شرکت فعال خود را نشان خواهد داد پس رسالت خطیر متخصصان تدریس ریاضی در واقع شناخت یادگیرنده، چگونگی شکل‌دهی مفاهیم ریاضی، دوباره‌سازی مفاهیم ریاضی و سرانجام از بین بردن معضلات موجود است.