پایان نامه جبران سازی بهینه و هم‌زمان توان های اکتیو و راکتیو در سیستم های قدرت با استفاده از خودروهای برقی متصل به شبکه در (سیستم 33 باسه)

پایان نامه جبران سازی بهینه و هم‌زمان توان های اکتیو و راکتیو در سیستم های قدرت با استفاده از خودروهای برقی متصل به شبکه در (سیستم 33 باسه)

تعداد صفحات: 78

نوع فایل: word

دسته بندی:

قیمت: 30000 تومان

تعداد نمایش: 52 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 29 ژوئن 2020

به روز رسانی در: 29 ژوئن 2020

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

فرمت فایل ورد می باشد

و قابل تغییر است

پایان نامه مناسب برای ارشد و کارشناسی برق کنترل و قدرت

نوسینده مهران علیمردانی دانشکده فنی مهندسی ساری در مقطع روزانه

موضوع

جبران سازی بهینه و هم‌زمان توان های اکتیو و راکتیو در سیستم های قدرت با استفاده از خودروهای برقی متصل به شبکه در(سیستم33باسه)

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:\”Table Normal\”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:\”\”;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:\”Calibri\”,\”sans-serif\”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

چکیده

این پژوهش به شبیه‌سازی و تحلیل شارژ و دشارژ خودروهای برقی در یک سیستم توزیع به منظور جبران

توان (سیستم 33 باسه) می‌پردازد. استفاده گسترده از Plugin electric vehicl ها با فن آوری جدید تأثیر مثبتی براقتصاد و محیط زیست می‌گذارد. این کار به ایجاد حمل‌ونقل پاک و مستقل شدن انرژی کمک می کند.

استفاده از PEV ها به جای خودروهایی با سوخت فسیلی باعث کاهش نشر گازهایی مانند دی اکسید

کربن، اکسید نیتروژن و اکسید گوگرد می شود. پیل‌های سوختی فناوری جدیدی برای تولید انرژی هستند

که بدون ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و صوتی، از ترکیب مستقیم بین سوخت و اکسیدکننده، انرژی

الکتریکی با بازدهی بالا تولید می‌کنند. بار وسایل نقلیه باعث آسیب رساندن به قابلیت اطمینان شبکه‌ها

می شود اگر ما آن‌ها را به پیک بار یک شبکه توزیع اضافه کرده، و همچنین هیچ زمان بندی مناسب و

برنامه ریزی شارژ کردن باتری خودروی الکتریکی قرار ندهیم. با انجام شارژ و دشارژ بهینه شده خودروهای

الکتریکی به یک شبکه، یک گروه از خودروهای الکتریکی می تواند در تغییر بخشی از بار تجمیعی شبکه

از زمان پیک بار به زمان غیر پیک مؤثر بوده و ظرفیت جامع قابل تأمین بار برای شبکه توزیع را افزایش

دهد. در این مطالعه مدیریت پرشدگی سیستم های توزیع با در نظر گرفتن شارژ هوشمند خودروهای برقی

مدل‌سازی و حل شده است. در این راستا در ابتدا مقدار بار عادی سیستم، تعداد خودروهای برقی متصل

شده و نیاز آن‌ها برآورد خواهد شد. پژوهشی حاضر با توجه به هدف از نوع بنیادیکاربردی و با توجه به

شبیه‌سازی و تحلیل شارژ و دشارژ خودروهای برقی در یک سیستم توزیع به منظور جبران توان

یک سیستم 33 باسه و روش آن از نوع توصیفیمدل‌سازی می‌باشد. برای افزایش میزان نفوذ وسیله

نقلیه الکتریکی و افزایش مقدار تزریق توان راکتیو، تأثیر بر انحراف ولتاژ مسکونی، بار پیک و خسارت شبکه

محاسبه می‌گردد. مکان Distributed Generation ها و میزان توان راکتیو تزریقی به هر باس توسط الگوریتم ژنتیک تعیین میشود. الگوریتم مورد استفاده در این پایان نامه بر اساس ساختار کنترلی غیرمتمرکز و الگوریتم ژنتیک است.

در این پایان نامه به بررسی شارژ خودروهای الکتریکی در یک شبکه منازل مسکونی پرداخته شد. مدلی در نرم

افزار متلب آماده گردید که توابع هدف این پروژه را ارضا می‌نماید. لازم به ذکر است که بهینه سازی این

مدل به کمک الگوریتم ژنتیک در نرم‌افزار متلب بوده است.

 

 

 

کلمات کلیدی: شارژ و دشارژ، خودرو برقی، سیستم توزیع، توان راکتیو، جبران ساز