پاورپوینت بررسی مرمت دو مجموعه قاب کاشی منقوش از مجموعه چهل ستون

پاورپوینت بررسی مرمت دو مجموعه قاب کاشی منقوش از مجموعه چهل ستون

تعداد صفحات: 31

نوع فایل: zip

دسته بندی:

قیمت: 6500 تومان

تعداد نمایش: 941 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 31 می 2017

به روز رسانی در: 12 نوامبر 2017

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

پاورپوینت بررسی مرمت دو مجموعه قاب کاشی منقوش از مجموعه چهل ستون

مقدمه:
-کاخ چهل ستون از جمله مهمترین بناهای عصر صفویه در اصفهان است که به واسطه ی تزیینات بسیار زیاد و متنوع آن به موزه ی تزیینات معماری معروف شده است در این عمارت موزه تاریخی – تزیینی ای از سال 1327 تا به حال برقرار است که در ان اثار ارزشمندی از دوره های مختلف هنر ایران نگه داری می شوند .از جمله ی این اثار نفیس دو مجموعه قاب کاشی منقوش به نگارگری می باشند که تا چندی قبل در انبار موزه نگه داری می شدند و امروزه پس از مرمت در فضای داخلی کاخ موزه چهل ستون به نمایش در امده اند.با توجه به انکه هیچگاه در فضای داخلی کاخ چهل ستون در حالت اصیلش از کاشی و قاب کاشی های منقوش استفاده نشده و تنها مابین سال های 1327-1357 به سبب اشتباهی تاریخی یک مجموعه کاشی منقوش طراحی و ساخت و بر بنه ی جرز غربی سالن اصلی نصب شده است. بررسی شیوه حفاظت این دو مجموعه کاشی و انتخاب تدبیری جهت معرفی بهتر انها با توجه به عدم سابقه تاریخی وجود هر نوع کاشی در فضای داخلی کاخ از مهمترین مسایل مربوط به نمایش این اثار است .

فهرست مطالب:
توالی منطقی فعالیت ها برای ارائه طرح مرمت
اصول سازماندهی مدیریت کارگاه مرمتی
شناخت گذشته سوژه
شناخت وضع موجود وعملکرد فعلی سوژه
عوامل مخل سوژه
عوامل مخل داخلی(عدم شناخت نسبت به فن و هنر معماری ومجتمع زیستی درمقطع زمانی پیدایش بنا)
قاب کاشی منقوش در بناهای صفوی
قاب کاشی منقوش چهل ستون به قلم استاد جواد رستم شیرازی
سرنوشت اصلی کاشی های صفوی
قاب کاشی منقوش مجلس بزم شاه عباس
نتیجه گیری

تمامی موارد بالا با توضیحات کامل + عکس می باشند.
این پاورپوینت دارای 31 اسلاید میباشد.

بطور مثال:
قاب کاشی منقوش در بناهای صفوی:
ان گونه که از شواهد بر می اید در شهر اصفهان احیانا نایین و کاشان عصر صفوی ازاره ی بسیاری کاخ ها، باغات و کوشک ها و برخی خانه ها به کاشی های منقوش تصویری مزین بوده است .نقوش تمامی این مجموعه از الگوها و شیوه های نقاشی مینیاتور هم عصر اقتباس شده است به نحوی که نظیر بسیاری صحنه های ترسیم شده بر کاشی ها در نقاشی های دیواری قصر ها و کوشک های همان دوره بر روی سطوح کچی قابل مشاهده است.