کاربرد آزمون های روانی، عقب ماندگی ذهنی

کاربرد آزمون های روانی، عقب ماندگی ذهنی

تعداد صفحات: 14

نوع فایل: docx

دسته بندی: -

قیمت: 4000 تومان

تعداد نمایش: 508 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 5 دی 1395

به روز رسانی در: 9 مرداد 1396

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

مقدمه
کودکان کم‌هوش، توجه بسیاری از دست‌اندرکاران مانند پزشکان، روان‌شناسان، جامعه‌شناسان، متخصصان آموزش و پرورش و دانشمندان ژنتیک را به خود جلب کرده‌اند. هر کدام از این اشخاص و گروه‌ها طبقه‌بندی، مفاهیم و اصطلاحات خاص خود را در تعریف و توصیف این قشر از جامعه اظهار نموده‌اند.
تعریف عقب‌ماندگی ذهنی با گذشت زمان، کم و بیش دچار تغییرات زیادی شده است. برخی تعاریف اولیه از عقب‌ماندگی ذهنی تاکید خاصی بر جنبه‌های بیولوژیکی دارد. به‌طوری که در این زمان اکثر پزشکان فکر می‌کردند که عقب‌ماندگی ذهنی، ریشه‌های زیست‌شناختی دارد. بعد از آن، تعاریف به جنبه‌های اجتماعی در عقب‌‌ماندگی ذهنی اشاره دارد و از زمانی که آزمون‌های هوشی مطرح گردیده IQ یا هوشبهر به عنوان یک عامل اساسی و متمایزکننده در تعریف عقب‌ماندگی ذهنی، تاکید بیشتری می‌شود.
علیرغم اینکه عقب ماندگی ذهنی یک مشکل تربیتی، روانی، پزشکی و اجتماعی میباشد، اطلاعات حاصل از قرون گذشته و عهد باستان بسیارناچیز میباشد و فقط مطالبی در کتب مقدس قدیم وجملاتی مانند نداشتن مغز در نوشته های بقراط و یا اختلال شکل جمجمه سبب عقب ماندگی میشود و از بین بردن نوزادان با ابتلای عقب ماندگی شدید در قوانین اسپارت روم دیده میشود.

فرضیات تحقیق
اهمیت تحقیق
تعریف کودک استثنایی
تعریف عقب ماندگی ذهنی
طبقه‌بندی‌های عقب‌ماندگی ذهنی
اثرعقب ماندگی ذهنی برخانواده
عوامل سبب ساز پیدایش کودکان عقب مانده ذهنی
روش های پیشگیری
پیشنهادات
نتیجه گیری
منابع

پاسخ دهید