اعجاز اعداد در قرآن

اعجاز اعداد در قرآن

تعداد صفحات: 372

نوع فایل: doc

دسته بندی: -

قیمت: 4000 تومان

تعداد نمایش: 668 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 9 سپتامبر 2017

به روز رسانی در: 9 سپتامبر 2017

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

اعجاز اعداد در قرآن
فرمت فایل: ورد –Word و قابل ویرایش
تعداد صفحات: 372

فهرست مطالب
مقدمه
اعجاز عددی قرآن
عددیک
عدد دو
عدد سه
عدد چهار
عدد پنج
عدد شش
عدد هفت
عدد هشت
عدد نه
عدد ده
عددیازده
عدد دوازده
عدد نوزده
عدد بیست
عدد سی
عدد چهل
عدد صد
منابع

مقدمه
قرآن در آیات زیادى به حرکت زمین و خورشید و زوجیت گیاهان و… اشاره دارد. به طورى که انسان را در مقابل عظمت علمى خود خاضع مى‏کند. ولى آنچه مهم است این است که روشن شود هدف قرآن از ذکر مثالهاى علمى چیست؟

در این مورد می توانیم سه نظریه ارائه کنیم:
الف: ذکر مطالب و مثالهاى علمى در قرآن کریم هدف اصلى و نهایى قرآن نیست‏بلکه هدف اصلى قرآن هدایت انسان به سوى خداست اما براى مثال و شاهد آوردن از مطالب علمى واقعى استفاده مى‏کند. پس علوم تجربى و پرداختن به آنها از اهداف اصیل و اولیه قرآن محسوب نمى‏شود. این قول مطابق نظر بعضى بزرگان و کسانى است که مى‏گفتند قرآن تبیان هر چیزى است که در رابطه با هدایت دینى باشد.
ب: همان طور که بیان هدایت و معنوى انسان و معارف الهى از اهداف اولیه و اصیل قرآن کریم است، بیان مطالب علمى هم از اهداف اصیل قرآن است و لذا قرآن به علوم طبیعى و شناخت طبیعت توجه زیادى کرده است. این کلام مى‏تواند مطابق نظر کسانى باشد که مى‏گفتند در قرآن همه علوم و معارف دینى و بشرى و تجربى وجود دارد.
ج: قرآن در داستانها و مثالهاى علمى به صورت سمبلیک و طبق فرهنگ مخاطبان خود سخن مى‏گوید و هدف آن بیان مطالب علمى به صورت اصلى یا عرضى نیست و چون در بحث قبل، ما وجود همه علوم

در ظواهر قرآن را رد کردیم، پس مبناى قول دوم باطل شده است لکن براى روشن‏تر شدن مطلب کلام یکى از نویسندگان را در مورد مطالب علمى قرآن مى‏آوریم: <بعضى از بزرگان معاصر این طور فرموده‏اند در قرآن کریم بحث درباره جهان و طبیعت و انسان به طور استطرادى و تطفلى به میان آمده است و شاید هیچ آیه‏اى نیابیم که مستقلا به ذکر آفرینش جهان و کیفیت وجود آسمانها و زمین پرداخته باشد، هماره این بحثها به منظور دیگر عنوان شده است. در موارد بسیار گفتگو از آفرینش جهان و انواع آفریده‏ها براى آگاهانیدن انسان و رهنمونى اوست‏به عظمت الهى و سترگى حکمتهایى که خدا در آفرینش به کار برده است. در همه جا نیز این هدف ممکن است منظور باشد که انسان با نگرش به عالم از آن جهت که آفریده خدا و در چنبره تدبیر اوست معرفت فطرى و شناخت‏حضورى خود را شکوفایى دهد، و شدت و نیروى بیشترى بخشد (و عقربه دل او را در جهت‏خدا نگاه دارد.) به عبارت دیگر، قرآن کتاب فیزیک، گیاه شناسى، زمین شناسى و یا کیهان شناسى نیست. قرآن کتاب انسان سازى است و نازل شده است تا آنچه را که بشر در راه تکامل حقیقى (تقرب به خداى متعال) نیاز دارد به او بیاموزد و لذا آیات مربوطه به جهان و کیهان در هیچ زمینه هیچ گاه به بحث‏هاى تفصیلى در مورد موجودات نپرداخته بلکه به همان اندازه‏اى که هدف قرآن در هدایت مردم تامین مى‏شده بسنده کرده است. به همین جهت، بر خلاف بسیارى از آیات دیگر این آیات داراى ابهامهایى است و کمتر مى‏توانیم یک نظر قطعى به قرآن نسبت دهیم ». مثلاً انچه در مورد اعجاز ریاضی شایعه شد آقای دکتر رشاد خلیفه بنیانگذار سلسله بحث هایی شد که بدون پشتوانه علمی تنها برای بزرگ نشان دادن قرآن طرفداران ودنباله روان زیادی پیدا کرد ولی نمی دانست که قرآن آنقدر بزرگ است که نیازی به شایعه پراکنی وتبلیغ نیست . اگر امروز مسلمانان ضیفند از قران نیست از مهجور ماندن قرآن در میان ما است . دکـتـر مـحـمـد حـسـن هـیتو, یکى از نقادان اعجاز عددى قرآن در کتاب ((المعجزه القرانیه )) مـى گـوید: از اولین کسانى که تئورى رشاد خلیفه را نقد نمود استاد ((حسین ناجى محمد)) در کتابش موسوم به ((التسعه عشر ملکا)) مى باشد. ایـشـان هـفـت جـمـله ابداع نموده که همه از 19 حرف تشکیل شده و هر کدام داراى 3 حرف لام مـى بـاشـدو مـجموع حروف این جمله ها نیز 133 است که مضرب 19 و مجموع لام ها در هرهفت جمله نیز 19 است.مثل : 1 ـ لا بعث و لا حساب و لا جهنم . 2 ـ لا صراط و لا جنه و لا نعیم . 3 ـ مهندس الکون الرب ابلیس . 4 ـ البهائیه هى الدین الحق 5 ـ بهااللّه آخر الانبیا. 6 ـ الجنه و النار اکذوبتان . 7 ـ رقم تسعه عشر رمز لابلیس . « مجموع آنها 45:32+13 بنابراین 1345 خشکى و 3245 آب که این نسبت دقیقا باواقعیت خارجى هماهنگ است .» (کتاب معجزه –عدنانرفاعی ) کلمه یوم به صورت مفرد 365 مرتبه در قرآن آمده است . 2 کلمه شهر به صورت مفرد 12 مرتبه در قرآن آمده است . 3 کلمه جهنم در قرآن 77 بار و کلمه جنات و مشتقات آن نیز 77 مرتبه تکرار شده است . 4 کلمه رجل و کلمه امراه هر کدام 24 مرتبه . 5 کلمه الحیاه و کلمه الموت با مشتقات آنها هر کدام 145 مرتبه . 6 کلمه الملائکه و کلمه الشیطان هر کدام 68 مرتبه . 7 کلمه الملائکه و مشتقات آن 88 مرتبه کلمه الشیطان و مشتقات آن نیز 88 مرتبه 8 کلمه یفسد و مشتقات آن نظیر کلمه ینفع و مشتقات آن هر کدام 50 مرتبه . 9 کلمه الرغبه و مشتقات آن با کلمه الرهبه و مشتقات آن هر کدام 8 مرتبه . 10 کلمه مصیبه و مشتقات آن با کلمه الشکر و مشتقات آن هر کدام 75 مرتبه . 11 کلمه شک و کلمه ظن هر کدام 15 مرتبه . 12 کلمه هلک و مشتقات آن با کلمه نجاه و مشتقات آن هر کدام 66 مرتبه . 13 کلمه النور 24 مرتبه کلمه الظلم و مشتقات آن نیز 24 مرتبه . 14 کلمه الدنیا و کلمه الاخره هرکدام 115 مرتبه .15 کلمه ثقلت و مشتقات آن با کلمه خفت و مشتقات آن هر کدام 17 مرتبه . 16 کلمه العز و مشتقات آن با کلمه الذل و مشتقات آن هر کدام 21 مرتبه . 17 کلمه قبل و قبلک با کلمه بعد و بعدک هر کدام 149 مرتبه . 18 مجموع اقسمتم و اقسموا معادل تعداد اقسم یعنى 8 مرتبه . 19 کلمه قالوا معادل کلمه قل 332 مرتبه . 20 کلمه قلتم و اقول هر کدام 9 مرتبه . 21 کلمه تقولون و نقول هر کدام 11 مرتبه .